Wszystkie 10 zespołów Formuły 1 po wymagającym GP Turcji powróciło na tor, aby przygotowywać się przed dalszą częścią sezonu. Dzisiaj na obiekcie Paul Ricard w południowej Francji rozpoczęły się trzydniowe testy.
Tor Paul Ricard jest typowym torem testowym i jak zwykle, przed GP Monako zespoły wykorzystują możliwość zmiany konfiguracji toru tak, aby przygotować się do dwóch zupełnie odmiennych jeżeli chodzi o charakterystykę torów w Monte Carlo oraz Montrealu.W pierwszym dniu testów zespoły testowały na krętej konfiguracji toru, symulującej warunki panujące w Monako. Najszybszym kierowcą okazał się Lewis Hamilton z zespołu McLaren, który uzyskał czas 1:05,600. Drugi był Kimi Raikkonen, a trzeci Robert Kubica.
Na najbardziej prestiżowy wyścig sezonu zespoły przygotowały nowe pakiety aerodynamiczne, które mają zapewnić większy niż zazwyczaj poziom siły dociskającej wymaganej na krętych uliczkach Księstwa Monako. Spośród nowinek na pierwszy rzut oka rzuca się zwiększona ilość różnego rodzaju skrzydełek mających na celu zwiększenie docisku i poprawę przepływu powietrza wzdłuż nadwozia bolidów. Najbardziej radykalną zmianę, acz nie nowość, wprowadził w swoim bolidzie zespół Williamsa, który dzisiaj na tor wyjechał z pokrywą silnika w kształcie płetwy rekina, podobną do tej widzianej już w bolidach Red Bulla i Renault. Czyżby więc trzeci zespół miał dołączyć do grona „rekinów”?
Zespół Honda pokazał dzisiaj dodatkowo rozwinięte skrzydełka „Dumbo”, jak dziennikarze określili element aerodynamiczny znajdujący się na nosie bolidu RA108. Zespół Toyoty z kolei testował nowe rozwiązanie tylnego skrzydła, które wzbudziło sporo zamieszania ze względu na podejrzenia o niezgodność z regulaminem. Czy nowy projekt zostanie użyty i zaakceptowany przez FIA przekonamy się już w przyszłym tygodniu.
Zespół Toro Rosso, który do tej pory używał przejściowego modelu STR2B ma bardzo napięty harmonogram testowy, gdyż bolid STR3 ma debiutować już w Monako.
Jutro kolejny dzień testów, a zespoły najprawdopodobniej będą testowały na układzie toru symulującym warunki w Monako. Dopiero trzeci dzień testowy zostanie przeznaczony na symulowanie warunków podobnych do tych w Montrealu.
14.05.2008 18:40
0
a Bmw cos wprowadzilo??
14.05.2008 18:43
0
Na przednim nosie zabrakło rogów
14.05.2008 18:46
0
No ale co z tym skrzydłem Toyoty konkretnie?
14.05.2008 18:55
0
Jest zdjecie na formula1.com ale nie moge wyczaic o co chodzi.
14.05.2008 18:56
0
154... lol
14.05.2008 18:57
0
nikt nic nie wie =] lepiej zobaczyć galerie z treningu i samemu ocenić :) a co do wyników, to chwała Bogu że jest mała trata do maka, jutro będzie inaczej =] Kubek pierwszy będzie :)
14.05.2008 19:06
0
Ze zdjęć zamieszczonych na jednym z zagranicznych serwisów wynika, że BMW testowało dzisiaj gaśnice :/
14.05.2008 19:19
0
na oficjalnej stronie F1 pisze, ze Hamilton uzyskał czas 1:05.600 :/
14.05.2008 19:22
0
yantar tez patrzyłem ale niewiele widać. Ktos wie o co chodzi? Za to widać zmiany w skrzydle McLarena a właściwie środkowym uchwycie. widać to nawet na tym zdjęciu na górze
14.05.2008 19:28
0
autosport rowniez podaje taki czas 1;05.600;-(
14.05.2008 19:37
0
Hamilton napewno na oparach wykrecił ten czas :P
14.05.2008 19:41
0
Kurcze obejrzałem foty z testów i jedna mnie zmartwiła. Na jednym ze zdjeć Robert wysiadał z bolidu a dokoła bolidu byli jacyś goscie z gaśnicami i kurtkami strażackimi. Nie chce siać zamętu ale czyżby jakiś mały pożar?
14.05.2008 19:46
0
W czasie zimowych testów takie pożary to była norma
14.05.2008 20:07
0
układ sił bez zmian
14.05.2008 20:17
0
Bemki tez coś nowego wprowadzili, jeżeli nie mylę się. Widać to na foto: http://www.f1today.nl/foto/2653/
14.05.2008 20:21
0
ludzie przecież to tylko testy kto najlepiej się przygotuje do GP Monako zobaczymy dopiero podczas kwalifikacji
14.05.2008 20:33
0
Zaszalał dziś Hamilton, zaszalał... z racji, że dawno tutaj nic nie pisałam, pozdrawiam serdecznie moje osobiste perły oraz perełki tego forum.. "gwiazdy" też :-)
14.05.2008 20:53
0
yoozeck - to fotka z poprzednich testów w barcelonie:)
14.05.2008 20:57
0
No to zobaczymy jak to będzie. ale tak naprawde testy nic nie mówia.. oni sobie robią co tam zaplanowali a czasami się nie przejmują. Pozdrawiam:)
14.05.2008 21:02
0
Hamilton, chce pokazać że jest na fali i że to drugie miejsce to nie przypadek. Faktycznie przypadek to nie był, ale zapewne bolid jechał na granicy awarii tak jak Alonzo w Hiszpanii, który chciał błysnąć wynikiem dla swoich fanów a skończyło się na blamażu. Oby McLaren nie poszedł w tym kierunku, bo Monte Carlo jest gorące i dla silników i dla hamulców, nie mówiąc o zdzieraniu opon.
14.05.2008 21:11
0
dragomirov: jeśli chodzi o niezawodność, to akurat silnik Mercedesa jest najbardziej niezawodny w całej stawce.
14.05.2008 21:14
0
A Vettel jeździł już w STR3? Mam nadzieję że zmiana bolidu pomoże Toro Rosso powalczyć jeszcze o jakieś pojedyncze punkty do końca sezonu, bo w Australii zaczęło się ładnie a teraz kupa:/ Chociaż w Turcji Vettel przynajmniej dojechał:P
14.05.2008 21:24
0
silnik to nie wszystko. W bolidzie każdy element, jak wiesz jest "wykręcony" do maksimum a stąd do awarii tylko mały krok.
14.05.2008 21:32
0
To prawda, ale sam wiesz, że bolidy McLarena liderują w ostatnich wyścigach jeśli chodzi o niezawodność.
14.05.2008 21:42
0
Ferrari i BMW jakoś też dojeżdżają bez awarii a McLareny zdzierają za mocno opony, może dlatego zdecydowali się na 3 pity w Turcji.
14.05.2008 21:48
0
To które to są te perełki (tudzież gwiazdy),że tak powiem Marti.
14.05.2008 21:50
0
Jeśli wziąć po uwagę tylko aktualny sezon to Ferrari, jak pamiętasz miało awarię. Ja brałem pod uwagę wyścigi od sezonu 07, więc dlatego tak powiedziałem. Co do BMW to muszę przyznać, że w tym sezonie rozwiązali kwestię niezawodności, choć do końca sezonu jeszcze daleko...
14.05.2008 22:00
0
może myślała o tobie Kazik...
14.05.2008 22:02
0
napewno.....chłe,chłe.
14.05.2008 22:05
0
wiem Master666, że taki team jak Ferrari darzy się szczególną estymą i praktycznie są ikoną tego sportu, ale inni nie zasypują gruszek w popiele. McLaren już od kilku lat nawiązuje rywalizację z Ferrari, czasem skutecznie a czasem nie, ale tym razem widać że BMW chce na stałe zagościć na szczycie. Prędzej czy później dopadną Ferrari i ich zdetronizują. Może to iść w kratkę, ale z pewnością BMW to, nie będzie jednoroczna gwiazda.
14.05.2008 22:11
0
A gdzie jest Nick Heidfeld?
14.05.2008 22:46
0
O której są jutro testy?? Można je oglądać na ITV w internecie?? Pozdrawiam
14.05.2008 22:53
0
Heidfeld jeszcze nie bieże udziału w testach, prawdopodobnie w piątek zasiądzie za kółkiem. @ Kazik - napewno. Naprawdę.
14.05.2008 23:20
0
dragomirov: pożyjemy, zobaczymy :-) Pozdrawiam
15.05.2008 08:25
0
Voight i yantar - przyjrzyjcie się uważnie. dodatkowe (trzecie) skrzydło tylnego pakietu. Mniej więcej w połowie między silnikiem a spojlerem tylnym. Ale... mając na uwadze mnogość innych zmian ostatnio (uszy, lotki, pletwa, wsporniki w ML i odwrócony ząb, dziury w nosie F) nic mnie już nie zdziwi. Może w BMW zastosują dodatkowe uszy na wysokości faktycznych uszu kierowcy? tam jeszcze jest trochę wolnego miejsca.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się